Prima pagina Lista cu job-uri disponibile Revista TOP-ASSISTANTS Portofoliu Contact
Revista Presei

Printre colaborarile lipsite de surprize neplacute, ne-a declarat purtatorul de cuvant Ioana Bulai, se numara cea a Dacia Group cu furnizorul actual, una care rezista de mai bine de sase ani. Pe aceleasi coordonate se inscrie relatia Fujitsu Siemens Computers cu agentia cu care lucreaza inca din 2005, una “in general buna”, apreciaza Sabina Ionescu, Office & Marketing Assistant. Principala problema pe care o astfel de colaborare o implica este, insa, aceea ca putine sunt mijloacele de control aflate la dispozitia firmei platitoare. Printre cele mai eficiente metode de a verifica seriozitatea unui furnizor se numara parcurgerea periodica, prin sondaj, a unor publicatii monitorizate si identificarea stirilor de interes pentru domeniul de activitate al firmei, precum si urmarirea in buletinele primite a acelor materiale despre care se stie in prealabil ca urmeaza sa fie publicate – interviuri, articole ce contin declaratii ale unor persoane din firma, stiri despre firma sau angajatii firmei, noi reglementari in domeniu.

 

Increderea ramane, in cele din urma, cel mai sigur filtru, astfel incat doar timpul poate dovedi daca algerea unui furnizor a fost sau nu una inspirata.

 

Sfaturi practice

 

Realizarea pe plan intern a “revistei presei” poate da nastere la o serie de conflicte in cadrul firmei. Pe de o parte, persoana insarcinata, cel mai probabil marketing assistant-ul, poate considera aceasta sarcina o corvoada, sub nivelul pregatirii sale si a propriilor asteptari in legatura cu fisa postului, pe de alta parte managementul se poate declara nesatisfacut de rezultatul final. Placuta sau nu, aceasta sarcina este cu siguranta una de maxima importanta in cadrul unei firme, dupa cum ne-a confirmat Claudia Fitcoschi, redactor in cadrul departamentului de promovare si relatii cu presa al grupului Polirom: “Monitorizarea presei, centralizarea ei si intocmirea dosarelor de presa sunt nu atat necesare intr-o institutie de profil editorial (si nu numai), cat obligatorii. Importanta acestui demers de research si de culegere a informatiilor care apar in presa si care, desigur, ne privesc este incontestabila, deoarece reprezinta simultan premisa activitatii de promovare si cuantificarea acesteia. Pe de o parte, monitorizarea presei releva gradul de vizibilitate si capitalul de imagine al institutiei, pe de alta parte este un instrument de evaluare a activitatii de promovare. Astfel, putem preveni absenta noastra din unele publicatii, incercand sa acoperim o arie cat mai larga si mai diversificata a publicului cititor.”.