Prima pagina Lista cu job-uri disponibile Revista TOP-ASSISTANTS Portofoliu Contact
Revista Presei
rev_presei1_mic.jpg

Revista Presei

 

Motto: “Niciun om nu este o insula” (John Donne)


Adesea, multe dintre lucrurile care se pot spune despre oameni se aplica in egala masura firmelor.

Exista firme modeste si firme ambitioase, firme care raman fete batrane si firme care se marita de tinere; mai ales, exista firmele pe care nu le intreaba nimeni de sanatate, iar acelea sunt cazurile fericite. Un singur lucru le uneste pe toate: nicio firma nu poate supravietui de una singura. Firmele cu ochelari de cal nu prea au viata lunga, desi exista si exceptii. Atunci cand tu esti patronul, insa, parca nu iti prea da mana sa risti.

 

Cel mai la indemana mijloc de a fi la curent cu ce se intampla pe piata ramane presa, fie ea scrisa, audio-vizuala sau electronica. Cel mai adesea, intocmirea sau gestionarea revistei presei cade in sarcina departamentelor de marketing sau de comunicare. In functie de nevoile si de amploarea afacerii, monitorizarea media fie este delegata unei agentii specializate, fie se realizeaza intern, in cadrul departamentului.

Externalizarea acestei sarcini este preferata indeosebi la firmele cu un numar mare de angajati si cu o cifra de afaceri pe masura. Printre firmele de monitorizare mass-media cupondere insemnata pe piata se numara Mediafax, parte a trustului Media Pro, Newsin, apartinand de trustul Realitatea-Catavencu, RomNET, B Media si Rompress. Avantajul principal al acestei alegeri este dat de numarul publicatiilor monitorizate; astfel, Mediafax Database redacteaza buletinele informative trimise clientilor pe baza studiului a 24 de cotidiane, a 78 de publicatii saptamanale si a tuturor posturilor radio-TV cu acoperire nationala, in timp ce RomNET Data monitorizeaza pentru propriile rapoarte peste 150 de canale mediatice. Este greu de crezut ca un departament de marketing, indiferent din ce firma ar face parte, ar putea prin propriile eforturi realiza o asemenea sarcina fara a-si neglija restul atributiilor, astfel incat pentru multe firme externalizarea serviciilor de monitorizare a presei reprezinta cea mai potrivita varianta.