Prima pagina Lista cu job-uri disponibile Revista TOP-ASSISTANTS Portofoliu Contact
Barfa la birou

Cu toate acestea, intotdeauna rezultatul va fi eliberarea unei anxietati sociale si profesionale. Barfa ii poate ajuta pe angajatii noi sa se integreze mai bine. Stim ca un nou angajat are nevoie de mai mult decat un program de orientare despre beneficiile si aplicatiile software. El trebuie sa inteleaga si cultura noii organizatii careia i s-a alaturat, evenimentele-cheie sau personalitatile noilor colegi. Mie, de exemplu , mi-a prins foarte bine cand o colega mi-a spus ca unui manager trebuie sa-i duc un raport in fiecare luna si ca el doreste numai dosare de culoare verde si tiparite color, cu doua foi pe o pagina. Informatii folositoare, pe care probabil managerul mi le-ar fi spus pe un cu totul alt ton, cel mai probabil iritat. 

Barfe salvatoare
 

Tot prin barfa putem preveni situatii jenante. De exemplu, cand seful meu a avut un deces si a decis sa se inchida in birou, sa nu comunice cu foarte multa lume. In acea perioada, el nu a avut niste rezultate extraordinare si ii auzeam pe colegi cum se plang si raspandesc tot felul de barfe mai putin pozitive si reale in acelasi timp. Atunci a fost momentul in care mi s-a parut oportun sa le spun ca seful meu trece printr-o perioada delicata si are nevoie de sprijin, nu de comentarii nefondate si rautacioase. Tot barfa poate contribui la campania asistentei de “rebranding the boss”.

Asistenta dinaintea mea a avut o politica a usilor inchise, in care seful era de neatins: nu se comunica, nu avea nimeni acces la masina de cafea din biroul asistentei, care era doar pentru sef, desi era de fapt a companiei. Asistenta nu dadea voie nimanui sa intre singur pentru a obtine o semnatura sau pentru a discuta personal cu seful despre anumite situatii. Ea dorea ca totul sa se faca prin ea. Insa colegii din companie nu stiau ca aceasta era tehnica abordata de ea si nu de sef; drept urmare, era vazut ca un tip care nu comunica, nu interactioneaza cu angajatii, si un tip arogant, plin de el si de pozitia pe care o detine. FALS! La venirea mea, am abordat politica “usilor deschise”, am dat liber la masina de cafea, ceea ce a fost extraordinar, pentru ca si seful participa si discuta cu cei care veneau si luau cafea. Apoi de cate ori auzeam pe cineva vorbind urat despre seful meu, interveneam cu exemple si prezentarea unor situatii din care sa reiasa ca perceptia lor nu este tocmai una intemeiata. Pentru cei care erau timorati cand veneau la sef, le povesteam ca si el este om ca si ei: frecventeaza cluburile din Bucuresti, bea si el bere, gateste si el; alteori le povesteam chiar cate o intamplare amuzanta. Toate aceste barfe au contribuit la destinderea angajatilor.
 

Pana cand putem barfi
 

Acum, dupa ce am vazut si partea pozitiva a barfei, propun sa o vedem si pe cea negativa. Barfa poate cauza multa suferinta, poate chiar distrugere cariera unei persoane. Cel mai trist este faptul ca distrugerea carierei se poate petrece indiferent ca barfa este adevarata sau nu. Insa ce putem face ca sa minimizam efectele daunatoare ale barfei? Mai exista scapare? Eu cred ca mai este, atata vreme cat nu este adevarat si suntem dispusi sa mergem pana la capat, pana la confruntarea directa a celui ce a declansat barfa. Poate parea un pic agresiv, insa acesta este momentul in care puteti sublinia clar ca barfa ar trebui sa inceteze.

O astfel de abordare are efecte pozitive asupra personalitatii, colegii va vor percepe ca fiind un personaj cu coloana vertebrala, ferm, onest si direct, un bun coechipier si partener, pe care te poti baza si in care poti avea incredere.
 


In concluzie, barfa este un proces informal cu ramificatii importante pentru relatii si structuri formale de la locul de munca.

    

Mihaela Sandu
Comentarii (0)Add Comment

Adauga comentariu
mic | mare

busy