Prima pagina Lista cu job-uri disponibile Revista TOP-ASSISTANTS Portofoliu Contact
Alegerea furnizorului de birotica
birotica.jpgAlegerea furnizorului de birotica  

Piata produselor de birotica din
Romania se afla intr-o continua dezvoltare, concurenta devenind tot mai acerba. Desi s-au impus deja cativa jucatori mari, exista destule firme mai mici care, prin calitatea ofertei si a serviciilor, aspira sa colecteze noi cote de piata. De aceea, inainte de a alege furnizorul de birotica al companiei pe care o reprezentati, este foarte util sa stabiliti contacte cu reprezentantii cat mai multor firme si sa testati cat mai multe oferte de pe piata.

In mod ideal, alegerea furnizorului are loc in urma unui complex proces de selectie, in cadrul caruia se iau in calcul toate criteriile relevante si se opteaza in final pentru varianta cea mai convenabila. Desigur, balanta va inclina catre furnizorul cu cel mai bun raport intre calitatea ofertei si a serviciilor, pe de o parte, si preturile practicate, pe de alta parte.   


Calitate si promptitudine  


Lucia Albu, Assistant Manager al Business Publishing Group, enumera criteriile pe baza carora este ales furnizorul de birotica: „In primul rand, paleta de produse oferite, calitatea lor si preturile practicate, apoi promptitudinea livrarii si disponibilitatea produselor, termenele de plata si, nu in ultimul rand, flexibilitatea fata de client”. La randul ei, Lucia Cherata, Assistant Manager in cadrul Chainsaw Europe, afirma: „Un prim criteriu in alegerea furnizorului de birotica il constituie calitatea produselor oferite de acesta. Un alt criteriu este reprezentat de promptitudinea cu care acesta raspunde la comenzi: cat de repede este trimisa marfa, posibilitatea de a onora comenzile urgente. De asemenea, preturile stabilite sunt foarte importante, data fiind variabilitatea lor pe piata furnizorilor de birotica”. Asadar, calitate si promptitudine par a fi cuvintele de ordine ale procesului de selectie. Elena Laur, Assistant Manager al GTS Telecom, le adauga si livrarea la usa biroului; compania pe care o reprezinta a si renuntat la un furnizor din pricina faptului ca el nu era capabil sa satisfaca aceasta cerinta absolut necesara. Ramona Lupu, Executive Assistant in cadrul Mega Image Romania, atrage atentia si asupra importantei recomandarilor in alegerea furnizorului de birotica. Altfel spus, un client multumit de produsele si serviciile oferite poate aduce multi alti noi clienti. „Odata stabilita o relatie de parteneriat intre furnizor si beneficiar, este foarte important ca furnizorul sa raspunda cu promptitudine solicitarilor beneficiarului si sa poata pune la dispozitie acestuia o gama cat mai variata de produse, pe diferite segmente de pret si de o calitate foarte buna”, adauga reprezentanta Mega Image.  


Pret si flexibilitate  


Totusi, pentru unele firme, pretul este cel putin la fel de important precum calitatea produselor si promptitudinea livrarii. Magdalena Teleaga, ex-asistent la IMC Consulting si Aviva, spune: „Pentru achizitionarea materialelor de birotica, facem un centralizator cu necesarul, luam ofertele de la trei furnizori si alegem produsele cele mai ieftine. Daca este necesar, facem si comenzi la furnizori diferiti.”